۲ اردیبهشت ۱۳۹۱  ·   زمان مطالعه 4 دقیقه

آیا شما هم در شروع کسب و کارتان دچار این اشتباهات می شوید؟


بسیار مهم است که بدانند چه میزان از تصورات و پیش داروی هایشان درست است و پشتوانه علمی و آماری دارد.اغلب اوقات، ترس های بی دلیل بر اساس تصورات نادرست مانع از حرکت و پیشرفت انسان ها می شود. برای کارآفرینانی که قصد دارند کسب و کار و یا تجارت جدیدی را راه اندازی نمایند، بسیار مهم است که بدانند چه میزان از تصورات و پیش داروی هایشان درست است و پشتوانه علمی و آماری دارد.

تصور اشتباه شماره ۱: تعداد کار آفرینانی که یک کسب و کار موجود را می خرند با تعداد کارآفرینانی که کاری را از ابتدا آغاز می کنند برابر است.
واقعیت: حدود سه چهارم مشاغل و تجارت ها از صفر آغاز می شوند.

تصور اشتباه شماره ۲: سالها طول می کشد تا بتواند یک کار جدید را از صفر شروع کرد.
واقعیت: اغلب کسب و کارها در شش ماه راه اندازی می شوند اما این تصور اشتباه باعث می شود که خیلی ها با این فرض که زمان قابل ملاحظه ای برای راه اندازی یک کار جدید لازم است، از شروع یک کسب و کار جدید بپرهیزند.

تصور اشتباه شماره ۳: گرفتن وام بانکی در ابتدای راه اندازی یک کار جدید دشوار است.
واقعیت: گرچه ممکن است که دادن وام از سوی بانک ها به کسانی که سابقه مالی و اعتباری زیادی ندارند کمی سخت باشد اما در کل معمولا ۱۰ الی ۲۰ درصد درخواست های وام توسط بانک ها رد می شود. با توجه به سیاست های اقتصادی حاکم بر جوامع در برهه های مختلف زمانی، امکان دارد روند اعطای وام پیچیده تر و یا ساده تر گردد.

تصور اشتباه شماره ۴: داشتن طرح تجاری اساسی ترین عنصر شروع یک کار جدید است.
واقعیت: در اغلب اوقات برای اینکه بتوان سرمایه اولیه مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار جدید را فراهم آورد نیاز به داشتن یک طرح تجاری مناسب خواهد بود. اما کارآفرینان با تجربه که روندهای مختلف تجاری و کاری را پشت سر گذاشته اند به نسبت دیگران اهمیت زیادی برای آن قائل نمی شوند. روند یادگیری و آموزشی که برای سازماندهی یک ساختار و طرح تجاری و کاری باید طی شود غالبا بیشتر از خود طرح تجاری مورد توجه قرار می گیرد. متاسفانه در خیلی ها، نداشتن طرح تجاری، موجب جلوگیری و ایجاد حس ناتوانی در راه اندازی یک کسب و کار جدید می شود!

تصور اشتباه شماره ۵: مشاغل کوچک در سال اولشان بازده چندانی ندارند.
واقعیت: درآمد میانگینی که کارآفرینان در ابتدای راه اندازی کسب و کار جدید برای خود در سال اول پیش بینی می کنند، نصف درآمد واقعی است!

 

اغلب اوقات، ترس های بی دلیل بر اساس تصورات نادرست مانع از حرکت و پیشرفت انسان ها می شود. برای کار (ارزش) آفرینانی که قصد دارند کسب و کار و یا تجارت جدیدی را راه اندازی نمایند، بسیار مهم است که بدانند چه میزان از تصورات و پیش داروی هایشان درست است و پشتوانه علمی و آماری دارد.تصور اشتباه شماره ۱: تعداد کار آفرینانی که یک کسب و کار موجود را می خرند با تعداد کارآفرینانی که کاری را از ابتدا آغاز می کنند برابر است.
واقعیت: حدود سه چهارم مشاغل و تجارت ها از صفر آغاز می شوند.تصور اشتباه شماره ۲: سالها طول می کشد تا بتواند یک کار جدید را از صفر شروع کرد.
واقعیت: اغلب کسب و کارها در شش ماه راه اندازی می شوند اما این تصور اشتباه باعث می شود که خیلی ها با این فرض که زمان قابل ملاحظه ای برای راه اندازی یک کار جدید لازم است، از شروع یک کسب و کار جدید بپرهیزند.تصور اشتباه شماره ۳: گرفتن وام بانکی در ابتدای راه اندازی یک کار جدید دشوار است.
واقعیت: گرچه ممکن است که دادن وام از سوی بانک ها به کسانی که سابقه مالی و اعتباری زیادی ندارند کمی سخت باشد اما در کل معمولا ۱۰ الی ۲۰ درصد درخواست های وام توسط بانک ها رد می شود. با توجه به سیاست های اقتصادی حاکم بر جوامع در برهه های مختلف زمانی، امکان دارد روند اعطای وام پیچیده تر و یا ساده تر گردد.تصور اشتباه شماره ۴: داشتن طرح تجاری اساسی ترین عنصر شروع یک کار جدید است.
واقعیت: در اغلب اوقات برای اینکه بتوان سرمایه اولیه مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار جدید را فراهم آورد نیاز به داشتن یک طرح تجاری مناسب خواهد بود. اما کارآفرینان با تجربه که روندهای مختلف تجاری و کاری را پشت سر گذاشته اند به نسبت دیگران اهمیت زیادی برای آن قائل نمی شوند. روند یادگیری و آموزشی که برای سازماندهی یک ساختار و طرح تجاری و کاری باید طی شود غالبا بیشتر از خود طرح تجاری مورد توجه قرار می گیرد. متاسفانه در خیلی ها، نداشتن طرح تجاری، موجب جلوگیری و ایجاد حس ناتوانی در راه اندازی یک کسب و کار جدید می شود!تصور اشتباه شماره ۵: مشاغل کوچک در سال اولشان بازده چندانی ندارند.
واقعیت: درآمد میانگینی که کارآفرینان در ابتدای راه اندازی کسب و کار جدید برای خود در سال اول پیش بینی می کنند، نصف درآمد واقعی است!

شما هم نظرتان را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد الزامی با * نشانگذاری شده اند.

*

*