۱۱ فروردین ۱۳۹۲  ·   زمان مطالعه 4 دقیقه

الفبـای بکارگیری توییتر برای مشاغل کوچک و استارتاپ‌ها + اجرای صوتی


الفبـای بکارگیری توییـتر برای مشاغل کوچک و استارتاپ‌ها

 [jwplayer config=”audio” mediaid=”3195″]

دریافت فایل اجرای صوتی: ۷ دقیقه -۴ مگابایت

کارشناسان اقتصادی همواره براین باورند که بهترین راه رشد و پرورش کسب و کار از طریق  ارجاع مشتریان جدید توسط مشتریان فعلی می باشد و درصورتی که کسب و کار مورد نظر نوپا باشد، نیازمند روشی برای جلب توجه خواهید بود در غیر این صورت مشتریان احتمالی شما ممکنست از وجود تجارت شما بی اطلاع بمانند.

قصد داریم در یک مجموعه نوشته، به معرفی روش ها و امکانات توییتر برای بازاریابی و برندسازی بپردازیم. هدف از این مجموعه نوشته، ارائه تکنیک ها و ابزارهای مفیدی است که با استفاده از توییتر می تواند در جلب توجه مشتریان احتمالی به کسب و کار نوپا نقش مهمی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی پنج کسب‌و‌کار کوچک که با استفاده از توییتر به رونق تجاری رسیده‌اند.

سوال اینجاست که یک استارتاپ چگونه می تواند باوجود کارکنان اندک و بودجه ای ناچیزخودی نشان دهد؟

یکی از پاسخ های مهم این سوال، بکارگیری درست توییتر است. اگرچه برای داشتن دنبال کنندگان زیاد، نیازمند به زمان زیادی نیاز است اما این روشی سریع برای ارتباط با  افراد تاثیر گذار در صنایع مختلف، وبلاگ نویس ها و مطبوعات می باشد که نقش تعیین کننده ای دارند. صرف نظر از اینکه حوزه کسب و کارتان چیست، در توییتر کسی پیدا می شود که در رابطه آن مشغول حرف زدن باشد.

پس بهتراست ازاین فرصت استفاده کنید، بشنوید و پاسخ دهید وبا مشتریان بالقوه ی خود به گفتگو بپردازید. مهمتر اینکه همواره در توییتر نوعی انگیزه برای کمک به یکدیگر وجود دارد. ممکنست دلیلش این باشد که بازتوییت کردن امری  ساده و بی دردسر است. یا اینکه افراد به نوعی در حال رقابت در اشتراک گذاری یافته های جدیدشان هستند. دلیل دیگرش احساس  تعهدی است که نسبت به دنبال کنندگان خود دارند.

به هر کدام از این دلایل که باشد، اگر قواعد و روش های استفاده درست از توییتر را یاد گرفته باشید، اینکه کسانی را پیدا کنید که برای ترویج نام کسب و کار شما در توییتر به شما کمک کنند بسیار محتمل است. اینها همه و همه مارا بر آن می دارد تا استفاده تجاری از توییتر را هرچه بیشتر و بهتر بیاموزیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای آموزشی توییتر برای کسب و کارهای کوچک در ۸ مرحله ساده + اجرای صوتی

اگر با توییتر آشنا نیستید، در این نوشته الفبای توییتر را توضیح می دهیم و در نوشته های بعد به روش ها و ابزارهای مربوط به آن و نحوه استفاده از آن ها برای رونق کسب و کارها خواهیم پرداخت.

الفبای توییتر:

@

کاربرد این علامت در این شبکه، باکاربردِ ان در ایمیل متفاوت است  درواقع استفاده از این علامت درادامه ی هر نام کاربری، ارجاع دهنده به پروفایل کاربر مذکور می باشد و همچنین برای فرستادن پیام عمومی استفاده می شود. مثل khoshfekri@

DM پیام مستقیم

ازآنجاییکه تمامی پیامها درتوییتر برای عموم قابل رویت است، درمواقعی که می خواهید پیام مستقیمی به شخص دنبال کننده ی خود ارسال کنید، می توانید از گزینه ی پیام مستقیم (DM) استفاده کنید، که همانند ارسال پیام به تلفن شخصی فرد مورد نظر می باشد.

(شناسایی) Discover

این گزینه برای کشف ماجراها، دنبال شونده ها، فعالیت ها و یافتن دوستان و دیگر موارد می باشد.

(محبوب کردن) Favorite

 انتخاب این گزینه در توییتر به معنای برگزیدن و محبوب گرداندن مورد مورد نظر می باشد که با کلیک بر روی ستاره ای که در کنار پیام قرار دارد، انجام می شود.

(دنبال کردن) Follow

دنبال کردن افراد در توییتر که با کلیک برروی دکمه ی Follow در پروفایلشان میسر می شود، به معنای اطلاع از فعالیتهای توییتری فرد مورد نظر می باشد و درواقع هرچه افراد بیشتری را دنبال کنید، توییت های بیشتری را در صفحه ی توییتر خود خواهید دید و این موجب می شود تا با افراد بیشتری در ارتباط و مکالمه باشید. و طبیعتاً هم هرچه دنبال کنندگان بیشتر باشند، مورد مذکور، محبوبترمی باشد.

 (شناسه) Handle

 همان نام کاربری ایست که به نام توییتری نیز اطلاق می شود. مانند: http://twitter.com/khoshfekri

# (Hashtag)

برای برجسته سازی و نشانه گذاری کلمات کلیدی و موضوعات توییت ها استفاده میشود و هدف اصلی ان جستجوی راهی برای دسته بندی پیام های کاربران می باشد. مثلا در توییتر خوشفکری لینک این مطلب را همراه با هشتگ های  #استارتاپ و  #آموزشی توییت می کنیم.

بیشتر بخوانید: هشت عبارت که در بیوگرافی توییتر خود نباید استفاده کنیم! + اجرای صوتی

یادآوری مهم:

همه توییت های شما برای عموم قابل مشاهده است. اگر تنها و تنها درباره کسب و کارتان توییت های جدی کنید، افرادی که شما را در توییتر دنبال می کنند احساس می شود حرف های شما تکراریست و از خواندن آن ها صرف نظر می کنند. پس کمی هم درباره مسائل و موضوعات دیگر توییت کنید. نظر شما چیست؟ شما چطور از توییتر چه استفاده ای می کنید؟ شناسه توییتر خود را در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

13 پاسخ به “الفبـای بکارگیری توییتر برای مشاغل کوچک و استارتاپ‌ها + اجرای صوتی”

  1. حمید آقاخانی گفت:

    با سلام با توجه به این که توییتر فیلتر می باشد چگونه می توانم از امکانات آن برای تبلیغات کسب و کارم استفاده کنم .لطفا مرا راهنمایی کنید.

    • محمد نیکجو گفت:

      متاسفانه هم توییتر فیلتر هست و هم این متن هیچ ارزشی برای کاربران ایرانی نخواهد داشت .خوشفکری از تو بعیده

      • تبسم استادآقا گفت:

        سلام دوست عزیز
        این پست بنابه درخواست دوستان گذاشته شده است

      • میرزا گفت:

        اگر استفاده برای کسب و کار و تبلیغات باشه مشکلی نداره
        استفاده کنید چون خیلی ها در همین توییتر الان هم کسب و کارشون برقراره و خوب خداییش هم موثره
        فقط بستگی به قدرت شما در جذب افراد داره
        اموزش برای شروع خیلی خوبه

  2. سعید گفت:

    خسته نباشید.ممنونم

  3. محمد گفت:

    ba salam va khaste nabashid.tashakor mikonam azatun va mikhastam khahesh konam dar in mored matalebe bishtari ro erae bedid lotfan.

  4. محمدرضا گفت:

    مطلب مفیدی بود. تشکر.

  5. ehsan گفت:

    شما چطور از توییتر چه استفاده ای می کنید؟
    اگرچه برای داشتن دنبال کنندگان زیاد، نیازمند به زمان زیادی نیاز است
    گاهی هم نوشته ها رو یه ویرایش بکنین بد نیست.

  6. سعید گفت:

    سلام .. ممنونم از بابت انتشار این مطلب ..
    البته بیش از اینکه موارد و ترقندهای مفید توئیتری و مربوط به شبکه های اجتماعی رو بیان کنید قابلیتهای توئیتر رو بیان کردید و به نحوی فقط کار با تویئتر رو بیان کردید که کافی نیست کار با توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی رو غالبا افراد بلدند اما چیزی که نیاز به آموختن هست اینه که چطور و کجا و با چه سرفصلهایی ارتباطات رو گسترش بدیم که چیزی در این موارد بیان نشد
    با تشکر

شما هم نظرتان را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد الزامی با * نشانگذاری شده اند.

*

*