۱۲ مهر ۱۳۹۲  ·   زمان مطالعه 2 دقیقه

اکوسیستم کارآفرینی پیشنیاز رشد اقتصادی بر پایه دانش و نوآوری، گزارش همایش اشتغال و کارآفرینی کردستان


 

همایش اشتغال و کارآفرینی کردستان در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۲ در استانداری کردستان برگزار شد.

من که برای سخنرانی در این همایش دعوت شده بودم، به عنوان سخنران چهارم، تلاش کردم مطالب جامع و مفیدی را درباره کارآفرینی، انقلاب استارتاپی در دنیا، جوامع و اکوسیستم های موفق کارآفرینی دنیا و لزوم ایجاد اکوسیستم کارآفرینی برای توسعه و رشد اقتصادی ارائه نمایم.

در این همایش که با حضور مدیران ارشد دولتی برگزار گردید، به ترتیب، معاون برنامه ریزی استاندار کردستان آقای ازهاری، اقتصاددان برجسته آقای دکتر بایزید مردوخی، مدیر پارک علم و فناوری کردستان آقای دکتر سعیدی، من و سپس مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان آقای باغبانیان سخنرانی کردند.

هدف من از ارائه مطالبم این بود تا تفکر و دیدگاه مدیران ارشد دولتی را با مفاهیم مهم و به روز توسعه بر اساس اقتصاد خرد آشنا کنم و به آنان گوشزد نمایم که در برنامه ریزی های اقتصادی در راستای توسعه، باید هدف از «ایجاد اشتغال» به «ارزش آفرینی» تغییر کند. چرا که اشتغالزایی یکی از محصولات جانبی ارزش آفرینی (کارآفرینی) خواهد بود.

بخش دیگری از بحث من بر تئوری اقتصادی نوآوری استوار بود، و آن اینکه، تنها با انباشت سرمایه، نمی توان در اقتصاد دانش محور امروز، رشد اقتصادی ایجاد کرد. چراکه امروزه رشد اقتصادی، در گرو بکارگیری درست دانش و فناوری در کنار تامین سرمایه کافی است. در ادامه نیز، سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید را در این راستا مورد بررسی قرار دادم.

در بخش دیگر، به کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات، مزایا و امکانات آن اشاره کردم و از دولتمردان خواستم تا به ارتقا و توسعه زیر ساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کردستان توجه بیشتری نمایند.

در ادامه مزایا و ویژگی های داشتن یک اکوسیستم کارآفرینی سالم و پویا، و دره سیلیکان (Silicon Valley) به عنوان موفقترین اکوسیستم کارآفرینی در دنیا مورد بررسی قرار گرفت و لزوم گذار از مثلث (سه گوش) صنعتی گذشته به مربع (چهارگوش) کارآفرینی مطرح شد.

در پایان، مروری بر فعالیت هایی پیشین در مسیر ایجاد اکوسیستم کارآفرینی که با همکاری انجمن دانش آموختگان استعدادهای درخشان سنندج (سینودال) انجام داده ام، ارائه شد.

اسلایدهای من در این همایش را در زیر می توانید ببینید.

مشاهده اسلایدها در اسلایدشیر

 

 

یک پاسخ به “اکوسیستم کارآفرینی پیشنیاز رشد اقتصادی بر پایه دانش و نوآوری، گزارش همایش اشتغال و کارآفرینی کردستان”

  1. انصاری گفت:

    با سلام . میدونستم قراره این سمینار برگزار بشه ولی نمیدونستم کی و کجا و آیا میتونم شرکت کنم یا نه ؟ به هر حال کار خیلی ارزشمندی بوده و امیدوارم همیشه رو به جلو حرکت کنید . موفق باشید

شما هم نظرتان را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد الزامی با * نشانگذاری شده اند.

*

*