۲۲ تیر ۱۳۹۳  ·   زمان مطالعه 5 دقیقه

۷ روش برای کارایی بیشتر و بهتر، بقاء و رشد در یک استارتاپ + اجرای صوتی


audio mp3=”http://www.khoshfekri.com/wp-content/upload/2014/07/7-Ways-better-performance-in-Startups.mp3″][/audio

کار کردن در یک استارتاپ هم می تواند بسیار جذاب و ارزشمند و در عین حال پر استرس باشد. درواقع اگر با از فرصت کاری ایی که دارید درست استفاده کنید در طول یک سال، تجربیاتی بدست می آورید که دوستان شما در طول ۵ سال یا بیشتر در شرکت های بزرگتر  نیز نمی توانند بدست بیاورند.

رسانه ها و فیلم ها دوست دارند کار کردن در یک استارتاپ را جذاب و  سرگرم کننده، به همراه کلی مزیت نشان دهند، اما همیشه آسمان یک استارتاپ، آفتابی نیست!

احتمالا بسیاری از همکاران و اطرافیانتان که آن ها هم در استارتاپ ها کار می کنند را خواهید دید که دارای ذهنیت سخت کوشی و ساعات سنگین کاری، هستند. در حالی که در محل کار، اوقات شاد و خوشی را در کنار همکارانتان می توانید داشته باشید، اما متوجه خواهید شد که کارتان بیش از هر آنچه که قبلا تجربه کرده اید، انرژی و زمان و کار می خواهد.

در ادامه ۷ روش که نه تنها می تواند به دوام آوردن شما کمک کند بلکه رشد کاریتان را نیز در یک استارتاپ، بوجود آورد:

۱. کسب و کارتان را در آغوش بگیرید.

موفق ترین کارآفرین ها بطور باور نکردنی در مورد کار خود پر شور و هیجان هستند. و آتشی که در دلشان وجود دارد آنها را به سوی موفقیت می گشد. به همین ترتیب، اگر شما هم قصد دارید متعهدانه در یک استارتاپ شروع به کار کنید، باید به ماموریت آن استارتاپ باور داشته باشید. به دنبال استارتاپ هایی باشید که کاری را که به آن علاقه مندید انجام می دهند زیرا در صورتیکه واقعا به کاری علاقه نداشته باشید نمی توانید آن در انجام آن موفق باشید.

۲. بپذیریم که ساعات طولانی را باید صرف کارمان کنیم.

اگر می خواهید در دنیای استارتاپی دوام بیاورید، ابتدا باید بدانید و بپذیرید که ساعات کاری شما طولانی خواهد بود. مثلاً درابتدای کار، ممکن است لازم باشد بیشتر از ۱۲ ساعت در روز کار کنید و یا روزهای تعطیل هم سر کار بیایید. همگی میدانستیم که در یک استارتاپ، معمولا کارهای زیادی برای انجام دادن هست و نیروی کاری کافی برای انجام آنها در دسترس نمی باشد.

پس شما نیامده اید سر کار که وقت تلف کنید و روزتان را به شب برسانید. کارهای واقعی دارید که باید انجام دهید. این واقعیت را قبول کنید تا در یک شرایط بهتری قرار گیرید.

۳. انتظارات خود را با عزیزانتان تنظیم کنید.

باید قبول کرد که همه ی افراد در دایره ی دوستان شما وضعیت کار کردن در یک استارتاپ را درک نمی کنند. خیلی مهم است که انتظاراتتان را عزیزانتان هماهنگ نمایید. هیچی بدتر از این نیست که سعت ۵:۳۰ بعداز ظهر خانواده شما از شما بپرسند که «کی کارت تمام می شود؟ کی بر می گردی؟ » در حالی که خیلی تا پایان روز کاریتان مانده باشد.

پس برای جلوگیری از این تنش ها، از قبل، زمانی که خانواده یا دوستانتان می توانند با شما در ارتباط باشند یا روش های دسترسی به خود را به آن ها اطلاع دهید.

۴. ابتکار عمل کارها را به دست بگیرید.

روز اولی سر کار می روید،  کامپیوترتان را در اختیارتان قرار می دهند و احتمالا پورت شبکه را هم به شما نشان می دهند. در این حالت شما خودتان باید کامپیوترتان را راه اندازی کنید و آن را به شبکه وصل نمائید و برنامه های لازم را نصب کنید. از یک استارتاپ توقع نداشته باشید تا همه چیز را تمام و کمال برایتان انجام دهد؛ یک استارتاپ در حال مشخص کردن روال های کاری و تدوین مدل کسب و کارش است و خیلی از چیزها هستند که کسی نیست که هنوز مشخص نیست. یکی از دلایلی است که همواره می گویند: « کار در یک استارتاپ هم هیجان انگیز و هم ترسناک است » همین است. اما لازمست به جای دور گرفتن، هرج و مرج را در بپذیرید و در شکل دادن به کسب و کار تان تلاش کنید.

۵. خلاءها را پر کنید.

در یک استارتاپ، پروژه ها و اولویت بندی ها می توانند یک شبه تغییر کنند. در نتیجه برای جلوگیری از سردر گمی با دیگران حرف بزنید و برای اطمینان از اینکه همه در یک مسیر هستند و هدف مشترکی را دنبال می کنند با اعضای تیمتان به طور مکرر هماهنگ کنید. اگر مطمئن نیستید که یک کار مشخصی انجام نشده است، توجه هم تیمی هایتان را به آن جلب کنید و هرگز تصور نکنید که شخص دیگری در حال کار برروی آن است. در واقع ارتباط برقرار کردن بیش از حد بهتر از این است که یک کار مهم در دستتان در برود.

۶.  برای تعادل خود تلاش کنید.

نمی توان ادعا کرد که ایجاد توازن درست بین کار و زندگی کار آسانی است، اما اکنون  بوسیله ی تکنولوژی همراه، ایجاد این تعادل ساده تر از گذشته شده است. آنچه را که بیشترین اهمیت را برای شما دارد شناسایی کنید و در ایجاد زمان برای آن فعالیت ها به دنبال راهکار های خلاقانه باشید. مثلا ببینید آیا می توانید شب های مشخصی در خانه کار کنید تا شام را در کنار عزیزانتان باشید؟

روشی دیگر استفاده از برنامه های مختلف ارتباطی همراه است که به شما اجازه ی برقراری ارتباط با خانواده ی خود را می دهد که این امربخصوص در اوقاتی که ساعت های طولانی سر کار هستید بسیاردلپذیر خواهد بود.

۷. زمان استراحت خود را پیدا کنید:

بعضی اوقات ممکن است کارتان پراز استرس باشد. به همین علت  لازمست بدانید چه زمانی باید از کار با لپ تاپتان دست بکشید و بعد از مدتی دوباره با انرژی، سر کارخود برگردید.

راهی برای تخلیه استرستان پیدا کنید. با نواختن یک ساز موسیقی، یا با مدیتیشن به مدت ده دقیقه آرام شوید و یا با یکی از همکارانتان دارت بازی کنید. باتری هایتان را دوباره شارژکنید و برای مقابله با آخرین چالش ها با یک دیدگاه تازه و آماده، به سر کارتان برگردید.

 

این نکات را در ذهن خود نگه دارید تا بتوانید برای مقابله با کار های سخت در استارتاپ تان آماده شوید.

نوبت شماست:

شما چه فکر می کنید؟ ایا تجربیاتی دراین زمینه دارید؟ آنها را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

شما هم نظرتان را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد الزامی با * نشانگذاری شده اند.

*

*