۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲  ·   زمان مطالعه 3 دقیقه

خوشبختی را با پول می‌توان خرید، آنهم بسیار ارزانتر از آنچه فکرش را می‌کنید.


خوشبختی را با پول می‌توان خرید، آنهم بسیار ارزانتر از آنچه فکرش را می‌کنید.

بله درست است، شادی و خوشبختی را می توان خرید! اگرچه هیچگونه مرکز خرید وب سایت و یا فروشنده ای برای آن وجود ندارد.

یک ضرب المثل چینی می گوید: اگر خوشبختی را برای یک ساعت می خواهید، چرت کوتاهی بزنید. اگر خوشبختی را برای یک روز می خواهید به ماهیگیری بروید. اگر خوشبختی را برای یک ماه می خواهید ازدواج کنید. اگر خوشبختی را برای یک سال می خواهید وارث ثروتی شوید، اما اگر خوشبختی را برای یک عمر می خواهید به دیگران کمک کنید.

برای رسیدن به خوشبختی و پول در کنار هم:

دنبال آنچیزی باشید که روح شما را تغذیه می کند. هنگامی که چنین چیزی را بیابید خودتان متوجه خواهید شد زیرا هیجان آن را با تمام وجود حس خواهید کرد. کمک به کودکان مورد بی سرپرست، بی خانمان ها، و انجام کارهای خیرخواهانه و داوطلبانه از این کارها هستند. هریک ازین تجربیات شما را به سمتی سوق خواهد داد که حتی تصورش هم برایتان مشکل خواهد بود.

همه ما البته دوست داریم و دلمان می خواهد که به دیگران کمک کنیم اما برای انجام آن تنبلی می کنیم. و یا اینکه به خود می گوییم فلان زمان که برسد، و وقتی به همه اهدافمان رسیدیم  شروع کنیم به انجام  کارهای خیرخواهانه و عام المنفعه. اما، عمر ما محدود است و برای حرکت در راه رسیدن به خوشبختی، یک ساعت بعد هم دیر است. بنابراین، برای اینکه بتوانید در این راه شروع به حرکت کنید، کارهای زیر را انجام دهید:

یکبار در هفته:

یعنی اختصاص یک ساعت در هفته یا حقوق یک ساعت کاری یا هر مقداری که صلاح می دانید به امور خیریه، یا هر جایی که دوست دارید.

زمانبندی کنید:

پس از متعهد شدن برای انجام کاری، برای اطمینان از انجامش، آن را در روزشمار تلفن و یا بر روی دست خود و یا هر طور که شما را ملزم به انجام آن می کند ثبت کنید زیرا اگر زمان را در نظر نگیرید فرصت را از دست می دهید.

بیشتر از آنچه فکر می کنید برای بخشیدن دارید:

زمان، استعداد و پول. فقط کافیست بدانید برای بخشش کدامیک آماده اید. آیا کارشناس روابط عمومی هستید و می توانید ساعاتی در هفته را به اشتغال در این زمینه بدون چشم داشت بپردازید؟ این یعنی بخشیدن وقت و توانایی یا اگر مقداری از ثروتتان را بخشیده اید که همگی امور خیر هستند.

دیگران را نیز سهیم کنید:

همکارانتان را نیز ترغیب کنید تا مشارکت کنند این کار نه تنها جالب است بلکه موجب می شود تا همکارانتان را در محل کارتان نیز در ارتقا امور معنوی و اخلاقی محیط کارتان سهیم کنید.

 

مادامیکه شما تصمیم می گیرید تا سرمایه، انرژی و زمان گرانبهای خود را صرف امر خیری کنید یکی از بزرگترین درسهای زندگیتان را میگیرید: بخشش یعنی گرفتن. پس ببخشید تا به شما ببخشند. درست است که همگی مشغله های زیادی داریم اما اختصاص یک ساعت در هفته یا چند ساعت در ماه به امور داوطلبانه امری دور از ذهن نیست، چراکه فعالیتهایی ازین قبیل تجربیاتی را به همراه میاورد که زندگیتان را در ابعادی غیرقابل تصور تغییر می کند. بله که خوشبختی را می توان خرید و این امر با کمک به دیگران حاصل می شود.

10 پاسخ به “خوشبختی را با پول می‌توان خرید، آنهم بسیار ارزانتر از آنچه فکرش را می‌کنید.”

  1. Meysam گفت:

    Hello Khoshfekri Welcome To My Bookmark!!!

  2. jovan گفت:

    سلام لطفا در سایت اعلام کنید وبسایت تا مدتی تعطیل است و اینقدر بدقولی نکنید

  3. بهروز گفت:

    افرین احسنتم خیلی عالی بود همه ما امروز فردا می کنیم و البته هیچوقت انجام نمی دیم از این به بعد برنامه هفتگی برا این کار میزارم

  4. میلاد گفت:

    ایول. :) کاشکی منم بتونم اینکارو بکنم

  5. امیر گفت:

    مطلب خوبی بود، ولی فکر کنم راه های بهتری هم برای یادآوری هست تا اینکه چیزی به روی دست نوشته بشه!

شما هم نظرتان را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد الزامی با * نشانگذاری شده اند.

*

*