۲۱ مرداد ۱۳۹۲  ·   زمان مطالعه 5 دقیقه

به نام خانم‌های ایرانی، اما به کام چه کسی؟ کمپین رکسونا و سوالاتی که ذهن ما را به خود در گیر کرده است.


به نام خانم‌های ایرانی، اما به کام چه کسی؟! کمپین رکسونا و سوالاتی که ذهن ما را به خود در گیر کرده است.

وقتی دیدم دوستانم در فیسبوک دارند لینکش را با آب و تاب با خانم هایی که در لیست دوستانشان است به اشتراک می گذارند و به آن ها تاکید می کنند که حتما آن سایت را بینند و ثبت نام کنند، توجه ام جلب شد. من هم سری به آن سایت زدم و پس از چرخشی کوتاه، دیدن فیلم ها و بررسی اجمالی ایده های ثبت شده، بر خلاف احساس بدی که داشتم اما صرفا برای اطلاع رسانی، بر روی صفحه فیسبوکم، لینکش را به همراه توصیه ای به خانم ها، به اشتراک گذاشتم.
پس از چند دقیقه، به آن سایت بازگشتم و ایده هایش را با دقت بیشتری بررسی کردم. نتیجه این بررسی کمی دقیقتر را اینگونه با دوستانم در توییتر به اشتراک گذاشتم: « در یک نگاه، دسته‌بندی ایده‌های ارائه شده در کمپین #رکسونا: زیورآلات – سفرهای خارجی – عروسک – کودک- کسب و کارهای جدی – کسب و کارهای غیر ممکن! »
اینکه یک غول تولید کننده آرایشی بهداشتی چند ملیتی با برند اسپری ضد تعریقش بخواهد با یک کمپین تبلیغاتی به خانم های ایرانی لطف و کمک کند که ایده هایشان را اجرایی کنند و به سرزندگی بیشتر برسند، نه تنها اشکالی هم ندارد بلکه خیلی هم خوب است و می تواند الگویی برای دیگر شرکتهای خصوصی شود. اما روش کار، نوع ایده ها، و … آنقدر غیرحرفه ای است که آدم را به فکر فرو می برد که مبادا همه این ها آب است و نانش را کس دیگری می خورد. به همین دلیل از شما دعوت می کنم نوشته زیر را که توسط یک خانم کارآفرین ایرانی، هما پورمحمدی نوشته شده است، مطالعه نمایید و با هم به سوالات ایشان بیاندیشیم. – سهیل عباسی، سردبیر خوشفکری

یکی از روشهای متداول برای جلب توجه کاربران و ترغیب آنها به انجام کارهای جدید در وب برگزار کردن نظرسنجی ها و مسابقه هایی است که اتفاقا با وجود مسائل زیادی که در نحوه برگزاری آنها به چشم می خورد، بعد از مدتی سر و صدای زیادی به پا می کند و عده زیادی هم به امید برنده شدن در این مسابقه شرکت می کنند. اما آیا کسی توجه می کند که اهداف این برنامه ها چه چیزهایی هستند؟ در دنیایی که هیچ چیز بدون توجیه اقتصادی ممکن نمی شود، هدف نهایی این وب سایتها چیست؟ آیا کسی از مرجع قابل اعتمادی حرف میزند؟

این روزهاهم مدتی است که یک کمپین برای حمایت خانم های ایرانی که صاحب ایده هستند به راه افتاده است به نام «سرزندگی: بیشتر» و یک مسابقه برگزار شده تا ایده ای که در رای گیری بیشترین تعداد رای را آورده باشد برنده اعلام شده و مبلغ ۷ میلیون تومان برای اجرای ایده به وی تعلق بگیرد.

http://domore.ir

در همه صفحات این سایت، تصاویر محصولات Rexona (رکسونا) که یک خط محصولات خوشبو کننده و ضد تعریق متعلق به کمپانی چند ملیتی Unilever است، قرار داده شده است. پیش از این هم نمونه های زیادی دیده بودم از رای گیری ها و برنامه های مشابه. معمولا نظرم را خیلی به خود جذب نمی کردند و منتظر می ماندم تا پایان برنامه را ببینم. اما در رابطه با این کمپین با ابهاماتی مواجه شدم و سوالاتی ذهن من را به خوش مشغول کرد.

همنطور که در سایت به نظر می رسد، این کمپین باید توسط شرکت رکسونا یا نمایندگی های رسمی آن در ایران برگزار شده باشد، اما مشخصات دقیق این نمایندگی در هیچ کجای سایت دیده نمی شود، به طور عادی باید امتیاز تبلیغات این سایت معطوف به شرکت بازرگانی تجاری خاصی باشد اما اسمی از هیچ شرکت ثبت شده و رسمی ایی به چشم نمی خورد. به غیر از خود سایت، هیچ منبع دیگری ندیدم که از برگزاری کمپین خبر داده باشد، و نمی توان ادعای یک سایت را برای اعتبار دهی به خودش استناد کرد. ثبت پروفایل ها فقط با ارائه کد ملی انجام می شود و شاید تنها عامل که نشانی از احراز هویت باشد فقط همین است.

نحوه ثبت رای بدون هیچگونه احراز هویتی انجام می شود و بر اساس هر آی پی بازدید کننده، هر روز یک رای میتوانید ثبت کنید. به این شکل، برای اینکه از بقیه رقبایتان عقب نیفتید باید آنها را مجبور کنید در هر روز از سایت بازدید کرده و رای بدهند.

اصلا مشخص نیست که آیا ارتباطی با تولید کننده اصلی رکسونا هم هست؟ آیا با وجود تحریم ها هم شرکتی هست که صاحب امتیاز فروش و توزیع و تبلیغات باشد و هیچ اطلاعاتی از این قبیل داده نشده. آیا اصلا این برند خارجی، وارد کننده یا توزیع کننده انحصاری دارد؟

من با گرفتن گزارش whois از اینترنت متوجه شدم دامین به نام شخصی است به نام اختصاری “ر. م.” حال اگر چند جستجوی حرفه ای تر انجام دهید در میان دامین های این شخص، به دامین دیگری می رسید که در آنجا هم کمپین تبلیغاتی دیگری برپاست: «گوشی سونی neo L» و ساختاری بسیار مشابه با کارکرد سایت فعلی دارد، اما به شکل یک بازی آنلاین، که باید پیوسته در سایت حضور داشته و صفحه را رفرش کنید و بازی را انجام دهید تا امتیاز بیشتری کسب کنید و در رقابت برنده یک گوشی سونی شوید. و در مورد این کمپین هم، هیچ اطلاعاتی راجع به نمایندگی انحصاری شرکت سونی دیده نمی شود می توانید در این آدرس ببینید : http://neol.ir

به نام خانم‌های ایرانی، اما به کام چه کسی؟! کمپین رکسونا و سوالاتی که ذهن ما را به خود در گیر کرده است.

در واقع به علت اشتراک لینک و بازدید این سایت، هم اکنون رتبه الکسا و جایگاه آن در گوگل (Google Rank) خیلی بالاست. به گزارش یک وبسایت ارزش گزاریِ دامین، به علت بازدید روزانه ارزش این دامین نزدیک به ۱۶۰۰۰$ تخمین زده می شود. (البته من این قیمت گذاری رو تایید نمی کنم.) اینجا را ببینید: http://stuffgate.com/domore.ir

شاید ما بنا به تجربیاتمان بیش از اندازه بدبین هستیم، شاید هم نه. ما یک پرسش داریم و از فعالان وبلاگستان دعوت می کنیم در یافتن پاسخ این پرسش به ما بپیوندند. بسیار امیدوارم به کمک هم با اتکا به خردجمعی، بتوانیم پاسخی برای آن بیابیم و بدبینی ما تبدیل به خوش بینی شود.

شما خوانندگان محترم خوشفکری در مورد این نوع برنامه ها چه نظری دارید؟ آیا شخصا به این برنامه ها اعتماد می کنید؟ به نظر شما، آیا حقیقتا همانطور که عنوان می شود یک برنامه تبلیغاتی – فرهنگی است؟چه کسانی و با چه اهدافی می خواهند به خانم های ایرانی در اجرای ایده‌هایشان کمک کنند؟

لطفا نظراتتان را با ما و دیگر خوانندگان خوشفکری در میان بگذارید و بگویید آیا این برنامه ها را واقعی می دانید یا خیر.

27 پاسخ به “به نام خانم‌های ایرانی، اما به کام چه کسی؟ کمپین رکسونا و سوالاتی که ذهن ما را به خود در گیر کرده است.”

  1. yekPouya گفت:

    من شخصا این لینک رو از بازنشر اون تو فیسبوک توسط آقای س.ع دیدم.

    بعد بررسی کوتاه سایت کلی شک و تردید ایجاد شد! که در وحله اول فقط تصمیم به عدم بازنشر اون گرفتم!

    • هما پورمحمدی گفت:

      دوست عزیز تحلیل شما چی بود؟ موافق یا مخالف ذهنیت من؟
      شاید من خیلی بدبین هستم، ولی به قدری نمونه های تقلبی و عوام فریبانه دیده ام که دیگه چشمم دیدن خوبی ها رو باور نداره!
      هر چقدر هم که ما بیشتر سکوت میکنیم عوام فریبی بیشتر میشه،
      البته تاکید دارم هنوز قضاوتی نمیکنم و منتظر هستم ببینم نتیجه چه میشه و امیدوارم خوب باشه.

  2. zhyar گفت:

    درود
    منم قبل از گذاشته شدن این مطلب یه سری به همین سایت زدم البته از طریق لینکی که در فیس بوک گذاشته شده بود.
    بنده هم همون حس شما رو دارم و وقتی whois رو بررسی کردم مالکش رو پیدا کردم
    در واقع به اسم یه شخص حقیقی هستش(یه آقا)
    وقتی یه سری به “در باره کمپین” زدم، یه عنوان هست به اسم “”چهار دریچه به سرزندگی بیش‌تر””
    چهار ویدیو درباره چهار خانم، که وقتی دوتا از اونا رو بررسی کردم هیچ اشاره ایی به این برند در صحبت های اونها نیست.

    جالب بود برام که خانم تبسم لطیفی هم اسم نوشتن
    در پایان اگه خیلی بدبینانه نگاه کنیم شاید بحث سو استفاده از پروفایل ها رو بشه بهش اشاره کرد
    اما در نهایت و پایان کلامم میگم که بهتر اینه که از مدیر این سایت دعوت بشه تا جریان رو شفاف سازی کنند و بی انصافی در حقشون صورت نگیره و ما رو هم توجیه کنند.

    • هما پورمحمدی گفت:

      دوست گرامی،

      این که از صاحب این وب سایت دعوت بشه که خودشون جزییات بیشتری ارائه کنند خیلی خوب هست و در نهایت میشه در مورد واقعی بودن یا نبودن کمپین تصمیم گرفت،
      اما ایراد به نوع رای گیری به قوه خودش پابرجاست. به نقدی کمی تخصصی تر، اگر کسی بخواهد، میتواند توسط یک کراولر (خزنده) وب یک برنامه ساده تهیه کند که در بازه های زمانی مختلف و با آی پی های متفاوت صفحه رای را درخواست کرده و به راحتی صدها یا هزاران رای ارسال کند.
      این مشکلی است که همه وب سایت های رای گیری با آن مواجه هستند و حداقل تلاش ممکن و موثر، تعبیه یک پلاگین “کپچا” برای ارسال رای هست.

  3. حسین گفت:

    اسم سایت شما خوشفکری هست مگه نه

    من رفتم به سایت یک سری زدم و نگاهی انداختم

    بله باید در مورد سایت هایی که تقلب میکنند اطلاع رسانی شود ولی من به این سایت به یک چشم دیگه نگاه کردم

    جدا از بحث جایزه و ………..
    یک سایت که هر کسی اومده اون چیزی رو که توی ذهنش داشه و یا دوست داشته انجام بده رو نوشه و به نظز من شده یک بانک ایده شاید خیلی ها تکراری و … باشند ولی در کل اون قسمت برای من جالب بود.

    خوشفکر باشید :)

  4. حسین گفت:

    راستی یادم رفت بگم بهتر شما هم توی سایت خودتون یک همچیم چیزی بزاریم تا هر کس بتونه ایده خودش رو بنویسه !
    فکر کنم جالب باشه
    میتونه برای بقیه هم جالب باشه و شاید بتونه توی سایت شما برای کارش سرمایه گزار ، شریک ، راهنمایی و………. بگیره

    روش فکر کنید جالب میشه ؟

    • zhyar گفت:

      دوست عزیز
      من موافق این موضوع نیستم
      کسی که واقعا ایده ایی در سر دارد هیچ وقت اون رو در نت منتشر نمیکنه
      وپول عامل انگیزاننده خوبی برای اسم نوشتن هستش
      این رای ها از کجا جمع میشه به غیر از خود کسانی که اسم نوشتن؟؟؟وشاید دوستان نزدیکشان…
      خب شما بررسی میکردید و به کسانی که ایده شون خوب بود رای میدادید… عمرا اگه بشینید و تمام ایده ها رو بررسی کنید.
      یهو در قدم بعدی دیدی به همه کابران ایمیل ارسال شد تحت عنوان اینکه شما جز نفرات برتر وبسایت ما شده اید لطفا جهت شرکت در قرعه کشی نهایی مبلغ فلان رو به این حساب واریز کنید و….
      یاد یه برنامه ایی افتادم که چند وقت پیش پخش شد که یه آقایی یه موسسه برای کمک به زنان بی سرپرست احداث کرده بود… منتهی فقط به زنان زیر 40 سال خدمات میداد اونم پس از صیغه محرمیت و….
      ببخشید که من خیلی بد بین هستم
      امیدوارم صحبت شما درست باشه
      :)
      سعی میکنم خوش فکر باشم ولی زمان همه چی رو مشخص میکنه :)

  5. مهدی فیروزی گفت:

    خب اگر بخواهیم قصدِ آقای میم رو بالابردن رنکِ سایت یا ارزشمندکردنِ دومین بدونیم، باید توجه کرد که دومین‌های دات آی آر، در مبادلات جهانی، جایگاهی خوبی ندارند و تنها در داخل کشور خرید و فروش می‌شوند، حالا با هر رنکی که داشته باشن! در داخلِ کشور هم کسی برای دومین پول نمیده. یک بانک با همه‌ی ثروتش، حاضره دومین رو هزار جور بپیچونه، ولی پول به دومین مربوط به خودش نده. به عنوانِ کسی که سال‌ها تو کارِ دومین بودم، باید بگم که برخلاف نظر بیشتر کسانی که در این تجارت فعال هستند و شاید می‌خوان ارزش دومین‌های خودشون رو بالا ببرن، دومین‌های دات آی آر هیچ ارزشی ندارن.
    اما در مورد اعتماد به این سایت، باید بگم کلاً به سایت‌هایی که توشون هیچ راه ارتباطی به جز فرم تماس و ایمیل نیست، نمیشه صددرصد اعتماد کرد. اون هم برای سایتی که ادعای برند و جایزه‌های هنگفت و اینها داره. البته در همون whois دومین، آدرس این آقا هست، ولی در سایت تنها یک فرم ارتباطی و یک ایمیل! پس اعتمادنکردن بهترین راه حلِ.
    حالا این سوال پیش میاد که این سایت جز یک‌سری اطلاعات که خصوصی‌ترینشون کدملی و تلفن هست، اطلاعات دیگری نمی‌خواد و هزینه‌ای طلب نمی‌کنه. پس چرا نباید بهش اعتماد کرد؟ آخرش اینه که یک ایده‌ی خوب رو از دست میدیم. چی میشه مگه؟
    خب پاسخِ این سوال موکول خواهد شد به آینده. زمانی که چند نفر برنده شوند و بعد هم طبق نوشته‌ی «قوانین سایت» باید «با مدارک و اسنادی که از اونها خواسته میشه، به دفترِ شرکت برن! باید دید اون موقع چه اتفاقی خواهد افتاد. یک بار دیگر چهارچوب کمپین رو بخونید: «شرکت کننده ها حتماً باید خانم‌های 16 تا 40 ساله باشن»!

    • هما پورمحمدی گفت:

      با صحبت های شما پیرامون دامین موافقم. شک من به این سمت رفت که ممکنه شرکت صاحب برند رکسونا به خاطر سوءاستفاده از برند رکسونا از این آقا شکایت کنه و احیانا حق دامین TLD از ایشون سلب بشه. موارد مشابه دیده ام که برخی افراد به جهت سوء استفاده اسم دامین های محصولات شرکت ها رو خریداری میکنند تا بعد از شهرت پیدا کردن محصول اون رو بفروشند، یا شرکت ممکنه با طرح دعوا دامین رو از اونها بگیره. اما در مورد دامین .ir به خاطر نبودن زیرساخت قانونی مناسب این اتفاق نمی افته.

      در خصوص برنده ها، فرض کنیم افراد حقیقی و واقعی برنده شوند. به کدام آدرس مراجعه خواهند کرد؟ آدرسی در سایت دیده نمیشه – بجز یک ایمیل. چه تضمینی وجود داره که به اونها ایمیل زده بشه که برن و جایزه شون رو دریافت کنند؟

  6. میرتوحید گفت:

    سودجویی و سادگی!، خیلی از این موارد رو دیدم ولی به روش‌های مختلف. همون‌طور که اشاره کردید، بسیاری از اشخاص اعتماد می‌کنند. امیدوارم اطلاع‌رسانی در خصوص بی‌محتویی این‌گونه سایت‌ها بیشتر بشه.

  7. مهران گفت:

    سلام خدمت همه دوستان و سایت خوشفکری.بنده قبل از انتشار این مقاله با این سایت آشنا شده بودم. یکمی بهش مشکوک شدم اما جدی نگرفتم. تا اینکه این مقاله رو خوندم. خلاصه بهشون اطلاع دادم که دوست عزیز ،سایت شما در این آدرس (خوشفکری) مورد بررسی قرار گرفته و یه جورایی سایتتون تخریب شده، اگر میتونید دفاع کنید بیاید یه حرفی بزنید بلکه رفع اتهام بشه واستون. اما هنوز هیچ خبری نیست. که کم کم داره مشخص میشه قضیه چی هست. به هرحال من اکتفا نکردم و یه ایمیل به برند اصلی رکسونا ارسال کردم و جریان رو توضیح دادم. به محض دریافت پاسخ از شرکت شما رو هم در جریان قرار میدم. با تشکر از سایت خوشفکری

    • هما پورمحمدی گفت:

      ممنونم،
      البته توجه داشته باشید ما ابدا قصد تخریب نداریم. ما سوالها به ذهنمان رسید، پرس و جو کردیم، جوابی نشنیدیم و اینجا می پرسیم بلکه به اطمینان برسیم. در صورتی که از منابع معتبر هم باشد، کاملا استقبال میکنیم.
      ما از برگزار کنندگان درخواست داریم و خوشحال میشویم مسئله را روشن تر کنند.

  8. حسین گفت:

    بله دوسته عزیز کسی که یک ایده ناب داره نمیاد توی نت بگه مثل همه سایت های دیگری که برای جمع آوری ایده ها درست شدن ولی هیچ کس نظرش رو نمیگه.
    ولی خوبی این سایت این بود که شما باید میگفتید چه کار می خواهید بکنید ؟
    همیشه ایده های خوب از یک جرقه شروع میشه :)

  9. حسنعلی گفت:

    سلام

    من از مسئولین برگذاری این کمپین در آژانس ارتباط بازاریابی رکسونا در ایران هستم، برای اینکه توضیح اولیه ای داده باشم:

    – این یک ایده تبلیغاتی برای درگیرتر کردن بیشتر خانم ها با برند رکسونا است.

    – این ایده یک مطابق سازی Adaptation از کمپین بین المللی Do: More است که به دلیل اینکه برنامه های آن با قوانین جامعه ما سازگار نبود به این شکل تغییر کرده است.

    – رکسونا محصولی است که با جلوگیری از تعریق در هنگام هیجان (در نقاطی از بدن که موجب کاهش اعتماد به نفس مصرف کننده می شود) به مصرف کننده خود این امکان را می دهد که با سرزندگی و شادابی بیشتر از عدم تغییر ظاهری بدن اش، بتواند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

    – حمایت از ایده کسانی که اعتماد به نفس به اشتراک گذاشتن ایده خود را داشته باشند و برای سرزندگی بیشتر در این تابستان تلاشی برای کسب نظر داوران رکسونا داشته باشند هدف این کمپین است.

    – ر.م طراح کارمند یک شرکت طراحی وبسایت است و بدلیل تماس های زیادی که در چنین مسابقاتی با ایشان گرفته می شود اسمش را به صورت واقعی نمی نویسد – در کمپین سونی روزی چند تماس داشتند!-

    – برای مشاهده نتیجه کمپین دیگری از شرکت مالک برند رکسونا می توانید لینک زیر را مشاهده کنید:
    http://www.mbanews.ir/news2/index.php?newsid=11003

    – پشتیبانی به من اعلام کرده اند تا قبل از انتشار این مقاله هیچ پرسشی از سوی سایت شما یا نویسندگان آن درباره اعتبار مسابقه یا هرگونه سوال دیگری نشده است.

    – اگر مشکل خاصی در حمایت مالی رکسونا از ایده های تابستانی خانم های ایرانی دارید لطفا به صورت ایمیل به من و پشتیبانی ارسال فرمایید.

    – داوران و خود مسابقه همه برای انسان هایی که ضدعرق مصرف می کنند انتخاب شده اند و نه آنترپرونرها و بیزینس ها

    در هر حال اگر تمایل بیشتری برای درک کار ما و رکسونا دارید خوشحال خواهیم شد تا پذیرای شما باشیم… ایمیل بزنید؛ خوش فکر باشید

    با احترام

    • Elham گفت:

      پس یک کمپین آنلاین دیگر از آژانس ماگنولیا همانند اکس میکس. مثل همیشه موفق باشید و به کامنت‏های با غرض توجه نکنید.

    • هما پورمحمدی گفت:

      جناب آقای حسنعلی.
      سلام علیکم.
      ما بسیار خوشحالیم که پرسش های ما سرانجام پاسخگویی پیدا کرد. امیدواریم با اطلاعات دقیق و مستندات معتبر ما را در یافتن جواب ها یاری فرمایید.

      در صورتی که به گفته خودتان مسئول برگزاری این کمپین هستید – من به ترتیب فرمایشات شما مواردی که بهتر بود واضح تر یا درست تر عنوان می‏شد رو خدمتتون ذکر می‏کنم.

      تصور نمی کنم کمپین DO:More که از طرف سایت رسمی رکسونا معرفی شده است مغایرتی داشته باشد، زیرا در خود سایت تحت این عنوان در مورد ورزش، تفریح و تحرک داشتن ذکر شده :
      “DO: MORE is a philosophy, a rallying cry for those who want to devour life and all that it brings. It is a motivator for the doers of this world and a reminder to us all that we should maximize every moment, commit to those things that move us, and pursue our passions with an unrelenting hunger.”
      نحوه برگزاری این کمپین در ایران را در سایت رسمی رکسونا جویا شدیم و منتظر پاسخگویی هستیم.

      صرفا جهت اطلاع شما – آقای ر. م. در هیچ کجا اسم خودشون رو به صورت اختصاری ذکر نکرده اند!! حتی در سایت خودشان، همه دوستان و خوانندگانی که با آنها در تماس هستیم و یا به لینک ها مراجعه کرده اند نیز نام ایشان را می دانند ؛ ما به جهت احترام و حفظ حریم شخصی ایشان معطوف بهمان صحبت می‏کنیم و به این شکل ذکر کرده ایم !!
      شماره تماسی که از ایشون در گزارش ذکر شده شماره ای مربوط به یکی از شهرستان های ایران و نامعتبر است. در هیچ کجای دیگری شماره تماسی ندیدم و در منابع این نوشته ذکر نشده. فلذا اگر تماسهایی که شما می‏فرمایید با شماره واقعی ایشان هم شکل گرفته باشد از منبع دیگریست که در حوزه ارتباط این نوشته نمی‏باشد.
      لینکی که شما منتشر کردید، و خیلی از رپرتاژهای دیگری که از کمپین های مختلف منتشر می‏شود و نمونه های بسیاری دیده ام، توسط شرکت ها به کرّات اجرا می‏شود و دال بر اعتبار کمپین شما نمی باشد. آنچه برای ما حکم اعتبار محسوب می‏شود مدارک مستند از برگزاری همین کمپین و معطوف به شرکت ایرانی صاحب امتیاز رکسونا در ایران است.

      و نکته آخر ، قطعا، ما تمایل بیشتری برای درک کار شما و رکسونا داریم. پذیرایی نیاز نیست؛ ایمیل هم من و دوستان من بسیار ارسال کرده ایم و جوابی نگرفته ایم – که گویا تیم پشتیبانی اشتباه به اطلاع شما رسانده اند – ما در این چند روز با کمک دوستان اطلاعاتی از تماس با شرکت صاحب امتیاز این برند بدست آورده ایم. خواهشمندیم مدارک مستند و مستدل ارائه نمایید.

      با تقدیم احترام.

      • Reza Mohammady گفت:

        با سلام،

        هما جان من فکر میکنم دلیل سوء تفاهم ایجاد شده احساس کلی شما نسبت به کمپینهای تبلیغاتی آنلاین هست که در ایران رواج داره که ما هم مثل شما (متاسفانه) بهش خیلی خوش بین نیستیم.

        ولی وقتی شما در سایتی پر بیننده مطلبی می نویسید (و نه در یک بلاگ شخصی یا یک محفل خصوصی) وظیفه ژورنالیستی حکم میکنه که در این مورد کمی تحقیق کنید. فکر میکنم اولین کاری که میتونستید انجام بدید تماس با برگزار کنندگان کمپین بود. حداقل با گوگل کردن اسم ر.م. (من) در گوگل میتونستید راحت (مثل خیلی از شرکت کنندگان در مسابقه) تماس بگیرید.

        می تونستید به پیج رسمی فیس بوک سونی موبایل برید و سوال کنید (البته تقریبا هیچ برند معتبری به دلیل تحریم، نمیتونه سایت رسمی فارسی با آدرس فیزیکی در ایران داشته باشه)

        یا شاید هم اصلا فقط اسم neol.ir یا domore.ir رو جستجو میکردید که با صد ها مقاله در مورد کنفرانسهای خبری مختلف سونی، سونی اریکسون، ال جی، یونیلیور به همراه عکس سازندگان بازی/کمپین، برندگان، برگزار کنندگان و نمایندگان برند روبرو بشید.

        ولی از همه مهمتر اینه که از خودتون بپرسید با توجه به هزینه های راه اندازی چنین سایتهایی که عمر یک یا دو ماهه دارند، و بعضا تا 30000 دلار هزینه تولید و 50000 دلار هزینه تبلیغات دارند چیه؟ فروختن دامین؟

        برای ما، هدف کار کردن با یک برند معتبر هست که امکان دیده شدن عمومی خلاقیت ما رو بهمون میده، و پورتفولیویی بشه که بهش افتخار کنیم (که شاید به این هدف برسیم یا نرسیم)

        برای برند هم، خوب، راهی تقریبا ارزان برای تبلیغات! قیمت یک کمپین آنلاین به اندازه اجاره دو ماه “یک” بیلبورد در تهران هست!

        در ضمن ما به هیچ وجه از شرکت کنندگان پولی دریافت نمی کنیم، و از هیچ یک از ایمیلها و اطلاعات شخصیشون بعد از پایان کمپین استفاده نکردیم.

        پ.ن. من سایت شما و مقاله شما رو (احتمالا مثل آقای حسنعلی) از Google Analytics Referral پیدا کردم!

        موفق باشید!

  10. سارا رحیمی گفت:

    امروز دو روز از اتمام این کمپین میگذره اما هنوز فعال هست و دارن رای ها ثبت میشن.به نظر من یه مشکلی در مورد این کمپین وجود داره.اصلا شفاف نیست.

  11. ملیکا محمدی گفت:

    متاسفانه یکی از دوستان من ثبت نام کرده بود و خیلی هم فعال بود.دائم از ما میخواست که حتما هر روز بهش رای بدیم.من خودم همش بهش میگفتم که باور نکن اما قبول نمیکرد.دیروز بهم زنگ زد و کفت که ظاهرا کمپین تموم شده و با وجود اینکه رای زیادی داشته انتخاب که نشده هیچ پاسخی هم نمیدن از سایت.اصلا انتخاب براساس تعداد و امتیاز رای ها نبوده و کسایی که انتخاب شدن اصلا معلوم نیست چه ملاکی وجود داشته.دوست من که خیلی ناراحته ولی ناراحتی من از اینه که چرا هیچ نهادی در ایران برای رسیدگی به جرایم اینترنتی وجود نداره و اگه وجود داره چطور باید پیگیری کنیم چون خیلی جدیه این قضیه.به نظر من توهین به شعور جمعی هستش.

  12. شیرین گفت:

    کمپین تموم شده، نتایجش هم روی سایت کمپین اعلام شده.
    خانم ملیکا محمدی، معیار و نحوه انتخاب رو توی سایت توضیح داده بودن از اول. از بین 20 نفری که بیشترین امتیاز (ضرب تعداد آرا در متوسط امتیازات) رو داشتن، 7 نفر به رای داوران انتخاب شدن.
    کاری با نحوه داوری در این کمپین ندارم، چون خودم هم از برنده شدن یکی دو نفر متعجب شدم، ولی با این وجود خود کمپین به نظرم مفید بوده و مطابق گفته هاش عمل کرده.
    نباید با عینک بدبینی بهش نگاه کنیم.

  13. نوشا سعیدی گفت:

    به عنوان یکی از برندگان این کمپین لازم دانستم که مواردی را به اطلاع دوستان برسانم:
    از آنجا که مطلع بودم که برند رکسونا در همه کشورها کمپین های تبلیغاتی سرزندگی را برگزار می کند، از راه اندازی این برنامه در ایران چندان متعجب نشدم.
    شانس خودم را امتحان کردم و طرحی را که مدت ها بود درباره آن فکر می کردم در این کمپین مطرح کردم.
    با تبلیغ زیاد از دور و وریهای خودم خواستم که به من رای بدهند و به این ترتیب جزو 20 نفر برتر قرار گرفتم. با فاصله چند روز بعد پایان زمان رای دهی، از طرف شرکت تبلیغاتی برگزار کننده کمپین تماسی با من گرفته شد و ضمن تبریک برندگی، از من و یک همراه دعوت شد که برای دریافت جایزه در مراسمی که در هتل هما برگزار می شود، شرکت کنم.
    الان هم که دارم این مطلب را می نویسم، ساعتی است که چک جایزه را نقد کرده و به حسابم واریز کرده ام. به همین راحتی!
    لازمه بگم که من هم به سلامت بودن این انتخاب کمی شک داشتم ولی برای اولین بار بعد از سال ها بود که با یک برنامه تبلیغاتی سالم روبرو شدم.

    • زهرا اکبری گفت:

      اگر برنده نشده بودین هم همین حرفا رو مینوشتین اینجا؟
      چقدر ارزون شده همه چیز.

  14. بی نام گفت:

    ملیکا محمدی عزیز.در صورتی که هر سایتی به نظر شما هرگونه تخلفی رو مرتکب شده میتونید به کارگروه مصادیق مجرمانه گزارش بدید.خودشون بررسی میکنن در صورتی که صلاح بدونن سایت مسدود میشه و اگر هم جرمی اثبات بشه فردی که دامین رو خریداری کرده دادگاهی میشه به همین آسونی.

  15. عبداله گفت:

    مجله خانواده سبز گزارشی از این رویداد چاپ کرده. نوشته کمپین رو آژانس تبلیغاتی ماگنولیا برگزار کرده و این کار ادامه دار خواهد بود… صحبت های مسئولین شرکت و اسامی و ایده برندگان هم هست.
    موفق باشید

  16. علی گفت:

    خب من که چند روزی مسافرت بودم و به اینترنت دسترسی نداشتم و تا الان از این کمپین خبر نداشتم.

    اما تو نگاه اول چند چیز توجهم رو جلب کرد:
    1. مردم چه راحت مشخصاتشون رو در اختیار دیگران قرار میدن، احتمالا صاحب اون سایت مشخصاتی مثل تلفن همراه و ایمیل می گرفته که الان حتما یه بانک اطلاعاتی بزرگ و باارزش از خانم ها (احتمالا با تفکیک شهر!) در اختیار داره.

    2. بعضی از عکس ها رو که میدیدم تو نگاه اول به نظر میرسید که صاحب عکس روزی چهارصد پونصد هزار تومن خرج میکنه و باباش چندین کارخونه و شرکت میلیاردی داره، اما بعد که یادم افتاد جایزه اش فقط 7 میلیون هست، خندم گرفت!

    3. خیلی جالبه که بعضی از ایده ها نیازی به سرمایه گزاری آنچنانی نداره و با کمی وقت و خلاقیت میشه عملی شون کرد، و بعضی اینقدر بزرگه که نیاز به چند ده و شاید چند صد برابر جایزه این مسابقه(؟!) داره، نمونه اش ایده خانم مریم که اتفاقا برنده این مسابقه هم شده!!

    4. فکر نمیکنم امروز هفت میلیون مبلغ زیادی باشه که بعضی ها بهش چشم دوختن تا آرزوی قدیمی شون رو اجرایی کنند… خب عزیز من، برو کار کن، کم درآمد ترین شغل رو هم داشته باشی تو کمتر از یه سال این پول رو در میاری، بعد یه سال برو این آرزوی قدیمی رو اجرایی کن، نمیخواهی یه سال سختی بکشی، از 10-15 نفر از افراد فامیل و دوست و آشنا، نفری 500 تومن قرض بگیر، بگو سر سال بهتون میدم. آخه هفت تومن پولیه که ایده های به قول خودتون میلیاردی رو برآورده نمیکنید؟!

  17. سارا روحانی گفت:

    خوشبختانه با پیگیری دوستان این سایت متخلف مسدود شد. خواستم اطلاع رسانی کرده باشم. همین

شما هم نظرتان را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد الزامی با * نشانگذاری شده اند.

*

*