۸ شهریور ۱۳۹۲  ·   زمان مطالعه 4 دقیقه

انگیزه، نظم، باور و اراده، چهار ویژگی که هر کارآفرینی باید داشته باشد.


کارآفرینی می‌تواند یک مسیر سخت و طولانی، پر از موانع مختلف باشد و اغلب هم به تنهایی طی می‌‌شود. از آنجایی که تقریباً هیچ‌کس به جز خودتان به موفقیت شما اهمیتی نمی‌دهد، یافتنِ توانِ موردنیاز برای ادامه‌ی مسیر هم به عهده‌ی خودتان است. در ادامه، چهار ویژگی که هر کارآفرینی باید داشته باشد را به ترتیب، تا رسیدن به خط پاپان دنبال می‌کنیم:

۱. انگیزه بالا

انگیزه، نظم، باور و اراده، چهار ویژگی که هر کارآفرینی باید داشته باشد.

بالاخره دلیلی وجود داشته است که شما انگیزه پیدا کردید که ایده‌اتان را به واقعیت نزدیک کنید. همین مسئله دلیلی است که شما باید در وجودِ خود نگه دارید؛ چراکه هیچ‌کس بهتر از خودتان، به شما انگیزه نمی‌دهد. شما همیشه باید به خاطر داشته باشید که مسئله‌ی اصلی‌ای که شما را رو به جلو حرکت می‌دهد، چیست. مطمئن شوید که انگیزه‌ی اصلی‌اتان پول نیست، چرا‌که بسیاری از تلاش‌های ناموفق برای به‌پول‌نزدیک‌کردنِ ایده‌های‌تان، به جای آنکه شما را به حرکت وادارد، منجر به بی‌انگیزگی شما خواهد شد.

۲. نظم

انگیزه، نظم، باور و اراده، چهار ویژگی که هر کارآفرینی باید داشته باشد.

احتمالاً بیدارشدنِ راس ساعت هفت صبح و رفتن به سر کار، زندگی‌ای که شما برای خودتان در نظر داشتید،  نیست؛ خصوصاً اگر یک کارآفرین باشید. اما وقتی برای خودتان کار می‌کنید، احتمالا‍ً مجبورید ساعت شش صبح بیدار شوید. همین مسئله، در نهایت توانایی شما در تحت‌کنترل‌قرار‌دادنِ خودتان است برای افزایشِ میزانِ سودمندی که منجر به موفقیت می‌شود. اگر شما هنگام کار کردن برای دیگران، تقریباً سی‌درصد از پتانسیل خود را به کار می‌گیرید، وقتی برای خودتان کار می‌کنید، مجبورید که این انرژی را تا سه برابر افزایش دهید و این کار را انجام دهید؛ البته بدون اینکه مطمئن باشید در مسیر صحیحی هستید.

۳. باور و اعتماد به نفس

انگیزه، نظم، باور و اراده، چهار ویژگی که هر کارآفرینی باید داشته باشد.

در ازای هر ده شکست، ممکن است یک پیروزی کوچک داشته باشید. به آن یک پیروزی توجه کنید و نگذارید که درجات موفقیت تا شکست به ذهن شما راه یابد. باور به ایده‌اتان تا انتها، کلیدی برای پیروزی است. حتی اگر روزهای بارانی بیشتری نسبت به روزهای آفتابی روشن وجود داشته باشد.

۴. اراده قوی

مصمم‌بودن برای پیروزی به معنایِ تمایل به انجامِ کاری است که برای پیروزی نیاز است. مصمم‌بودن یعنی شما باید توانایی انجام کاری حتی تا صد روز پشت‌سر‌هم را، برای تشخیص اینکه فایده‌ای ندارد، داشته باشید و بتوانید همه را دوباره، از اول انجام بدهید. هیچ‌کس شما را به جز خودتان سرزنش نمی‌کند و هیچ‌کس به شما یادآوری نمی‌کند که راه‌های بسیاری برای رفتن وجود دارد.

بدون باور، ما هرگز نام تجاری‌مان را برای مدام بهتر شدنِ هل نمی‌دادیم و بدون نظم، من هرگز تا دو صبح بیدار نمی‌ماندم و دوباره از شش صبح شروع نمی‌کردم، بدون آنکه پولی به دست آورم. نهایتاً این اراده‌ی ما بود و تواناییِ باانگیزه‌ماندن که منجر شد بتوانیم تجربه‌ی انگیزشی فوق‌العاده‌ای را به هر کسی که از سایت‌مان بازدید می‌کند بدهیم.

فقط به یاد داشته باشید که شما با مخالفت و ناباوری‌های بسیاری روبرو می‌شوید.

اما آنها بسیار بی‌ربط هستند چرا که دیگران نمی‌توانند دید شما و اهداف شما را ببینند، و بدانید که هر روز صبح، با حس تحقق خواسته‌هایتان بیدار نخواهید شد که اتفاقاً دیگران هم به همین دلیل شما را در درک نمی‌کنند و با شما مخالفت می‌کنند. مردم اغلب از ناشناخته‌ها می‌ترسند و به هر چیزی که ندیده‌اند، باور ندارند و به همین دلیل است که ایده‌ها به جای آنکه با شور و شوقِ کسانی که شما ایده‌اتان را با آنها به اشتراک می‌گذارید، مواجه شوند، با ناباوریِ آنها مورد حمله قرار می‌گیرند. من به کار روی ایده‌های جدید، چنین نگاهی دارم:

  • سال اول: ایده‌ی جدید – همه، از جمله خانواده‌اتان فکر می‌کنند این ایده احمقانه است.
  • سال دوم و سوم: کمی تنش – خانواده‌اتان هنوز نمی‌فهمند شما چه می‌کنید و دیگران دیگر اهمیتی نمی‌دهند.
  • سال چهارم و پنجم: مردم، با حس‌هایی متفاوتی، شروع به توجه و صحبت درباره شما می‌کنند.
  • سال ششم و بعد از آن: خانواده داستان‌هایی درباره موفقیت شما (که البته همچنان آن را نمی‌فهمند)، تعریف می‌کنند و دشمنان‌تان، در حالی که فکر می‌کنند شما متوجه نیستید به شما می‌پیوندند.

جدای از اینکه شما که هستید و چه می‌کنید، در نهایتا بزرگ‌ترین سلاح در مقابل شکست‌ها هستید؛ بنابراین تسلیم نشوید.

این متن ترجمه‌ی آزاد از این منبع است:
http://www.lifehack.org/articles/money/4-traits-every-entrepreneur-must-have.html

4 پاسخ به “انگیزه، نظم، باور و اراده، چهار ویژگی که هر کارآفرینی باید داشته باشد.”

  1. مجيد آواژ گفت:

    سلام
    مطلب خوبی بود و از آن استفاده کردم.

  2. مصطفی ستاری گفت:

    بسیار عالی. کاش تصاویر رو با کیفیت بالاتری می‌زاشتین که بشه به عنوان پس‌زمینه استفاده کرد.

شما هم نظرتان را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد الزامی با * نشانگذاری شده اند.

*

*