۲۴ دی ۱۳۹۰  ·   زمان مطالعه 3 دقیقه

با فیسبوک، همسرفتان را به دلخواه خود انتخاب کنید!


در سفرهای هوایی، دیگر نگران این نباشید که کسی که ممکن است کنار شما بنشیند چگونه آدمی خواهد بود؟!

خطوط هوایی سلطنتی هلند KLM در حال برنامه ریزی و راه اندازی سرویس جدید و بسیار جالبی است که در هنگام رزرو اینترنتی بلیط هواپیما، به مسافرانش اجازه می دهد با متصل کردن صفحه Facebook و LinkedIn خود، مسافر صندلی بغل دستی شان را به صورت هوشمند و منطبق با سلایق و علاقه مندی ها و اشتراکاتشان انتخاب کنند.

 

این سرویس دیدار کن و کنارش بنشین (meet and seat) نام دارد.

به عقیده ی Gedi Schrijver سخنگوی  KLM، صندلی های اجتماعی در آینده نه چندان دور، فراگیر خواهد شد. برای اینکه این سرویس به درستی کار کند، همه مسافران و یا حداقل تعدادی از آنان باید از این سرویس استقاده کنند تا اطلاعات لازم برای تهیه لیست مسافران و شمارهی صندلی های آنان، به درستی پردازش گردد.

با استفاده از این سرویس، هر مسافر می تواند کسی را که در کنارش خواهد نشست بر اساس ظاهر، و حتی شغلی که دارد انتخاب کند. البته این سرویس مطابقت  همسفران  در حال حاضر هنوز در حال توسعه و تکامل است  و در اوایل سال ۲۰۱۲ به احتمال زیاد راه اندازی شده و جزئیات بیشتری منتشر خواهد شد.

با فیسبوک همسرفتان را به دلخواه خود انتخاب کنید!

البته استفاده از این سرویس اجباری نیست و برای کسانی که دوست دارند هدفونشان را در گوش بگذارند و به کنار دستی شان کاری نداشته باشند، گزینه ای جهت عدم استفاده از این سرویس وجود دارد. برای کسانی که از این سرویس استفاده می کنند هم ممکن است پیش بیاید که کسی که کنارشان نشسته است به اندازه ی عکسش جذاب نباشد!

از دیگر امکانات این سرویس این است که به دوستانتان که در مقصد سفر زندگی می کنند خبر داده می شود که شما به زودی به آنجا خواهید رفت. و اگر دوستی در برنامه ای برای سفر به آن مقصد را دارد نیز خبردار خواهد شد.

KLM اولین لینک کننده ی صندلی و رسانه های اجتماعی نمی باشد

در ماه فوریه سال ۲۰۱۱ ، خطوط هوایی مالزی سرویسی به نام MHbuddy را  راه اندازی کرد، که در آن کاربران می توانند از طریق فیس بوک صندلی های خود را انتخاب کنید. در طی انتخاب صندلی، آنها قادر به مشاهده صندلی های دوستان خود در همان پرواز هستند.

همچنین یکی دیگر از شرکتهای هوایی به نام AirTroductions ، در سال ۲۰۰۶ با ارائه خدمات آنلاین دوستیابی قصد داشت برای کسانی که مدام در حال سفر هستند فرصتی برای دیدار با مسافران دیگر بدهد. که البته پس از مدتی، این خدمات تعطیل شد.

در ماه آگوست ۲۰۱۱، Ticketmaster سایت مرجع خرید بلیط برای انواع رخدادهای فرهنگی و هنری و کنسرت ها، از نقشه های محاوره ای مجتمع شده با فیس بوک پرده برداری کرد. این شرکت گفت: ” هوادارن یک رویداد هنری فرهنگی، می توانند صندلی خود را در قسمت تماشاگران انتخاب کنند و با دوستانشان به اشتراگ بگذارند. این امر به آنان کمک می کنند تا از محل نشستن خود و صندلی های خالی برای رزرو، خبر دار شوند.”

 

منبع: CNN

یک پاسخ به “با فیسبوک، همسرفتان را به دلخواه خود انتخاب کنید!”

  1. یع گفت:

    کارتون بیست ولی این عکسایی که میذارین آدمو یاد فیلمای خاک بر سری میندازه

شما هم نظرتان را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد الزامی با * نشانگذاری شده اند.

*

*