۱۲ تیر ۱۳۹۱  ·   زمان مطالعه 6 دقیقه

معرفی پنج کسب‌و‌کار کوچک که با استفاده از توییتر به رونق تجاری رسیده‌اند.


روش های کسب درآمد و بازاریابی با استفاده از توییتر

اگر چه ممکن است در نگاه اول توییتر یک وسیله (سرویس) برای ایجاد یک نوع ارتباط شخصی تلقی شود اما اکثر برند ها و شرکت های بزرگ با ولع صد چندان از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی نوین استفاده می نمایند.

کسب و کارهای کوچک هم با توجه به اینکه استفاده از این ابزار به تنهایی هزینه ای ندارد و کار سختی نیست، می توانند پا به پای رقبای خود و شرکت های بزرگ، از این روش مدرن بازاریابی و تبلیغات استفاده نمایند.

نمونه­های بسیاری از کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها وجود دارند که با استفاده از توئیتر روابط موفقی را برای ارائه محصولات و خدمات خود ایجاد کرده­اند.

در ادامه ۵ مورد از آنها را می خوانید.

هدف از انتخاب و ارائه ی این ۵ نمونه، نشان دادن اثرات مثبت بکارگیری این روش بازاریابی در مشاغل کوچک در عین سادگی است.

یک پزشک، یک چرخ کرم‌برولی فروشی سیار، یک هتل، یک کافی شاپ و یک قنادی، توانسته اند به کمک توییتر، بدون کمترین هزینه ای، با مشتریانشان ارتباط بهتری برقرار کنند، مشتریان جدید جذب نمایند و کسب و کارشان را رونق دهند.

همانطور که می دانید، در هر بار نوشتن در توییتر، تنها امکان نوشتن ۱۴۰ حرف وجود دارد. مهم این است که آن چه که می نویسید چه کمکی به کسب و کار شما خواهد کرد، و شما چگونه از ویژگیهای توییتر برای ارتباط با مردم استفاده می­کنید.

دانستن این ها، نطقه برتری و متمایز کننده کسب و کار هوشمندانه توییتری شما از رقبایتان است.

توییتر می­تواند از راه هایی که حتی فکرش را هم ممکن است نتوانید بکنید کمک ­کند تا مخاطبان خود را پیدا کنید.

 

۱. کافه گراوندز Coffee Groundz

روش های کسب درآمد و بازاریابی با استفاده از توییتر

کافه گراوندز کافی شاپی در هیوستن آمریکا، که با (coffeegroundz@) توییت می کند. این کافی شاپ ادعا می کند که تمام شهرت خود را از طریق توییتر کسب کرده است که البته بی دلیل هم نیست چرا که یکی از اولین مشاغل کوچکی است که برای سفارشات خارج از محیط کافی شاپ، از توییتر استفاده کرده است. امروز، صفحه توییتر این کافی شاپ مملو از ارائه تخفیفهای هدفمند (برای مثال، تخفیف های دانشجویی و تخفیف ۱۵٪ نوشیدنی) و تصاویر  انواع نوشیدنی ها و خوراکی هایش است.

کافه گراوندز همچنین با استفاده از توئیتر با مشتریان خود ارتباط برقرار می­کند و برنامه­های آینده را برای جذب مشتریان جدید و قدیم معرفی و به اطلاع عموم می رساند. به طور کلی صفحه توییتر کافه گراندز مجموعه بزرگی از توییتهای جالب، اطلاعات مفید، عکسهای سرگرم کننده، به روز رسانی های تبلیغاتی و … است.

 

۲. کرم برولی فروشی سیار

روش های کسب درآمد و بازاریابی با استفاده از توییتر

کورتیس کیمبال چرخ سیار فروش کرم برولی را در سان فرانسیسکو به عنوان شغل جانبی در کنار کار نجاریش شروع کرد. در عرض سه هفته پس از شروع کسب و کار خود، او آموخت که هر روز مشتریان خود را از طریق توییتر پیدا کند. مشتریان او با تلفن همراه خود آن طعم و مزه و تعداد کرم برولی که می خواهند بخرند با تویت کردن سفارش می دهند.

کیمبال متوجه شد که توییتر به معنی حقیقی کلمه پتانسیل زیادی برای گسترش و ایجاد کسب و کارش دارد، پس او به سرعت حساب کاربری خودش (cremebruleecart@) را ایجاد کرد.

امروزه، کیمبال هر روز با استفاده از تویتر و تلفن همراهش، محل چرخ خود و طعمهای روزانه را تویت می­کند. مشتریان منتظر تویت روزانه او، آن را با دنبال کنندگان خود به اشتراک می­گذارند. در حال حاضر بیش از ۲۰،۰۰۰ نفر (cremebruleecart@) را در توییتر دنبال می­کنند و کیمبال در کنار شغل نجاری، کسب و کار پر رونق چرخ کرم برولی خود را هم دارد.

 

۳. قنادی Kiss My Bundt

روش های کسب درآمد و بازاریابی با استفاده از توییتر

کریستا ویلسون صاحب، قنادی کوچکی در منطقه لس آنجلس یک با نام Kiss My Bundt است. او از توییتر برای جمع آوری اطلاعات بازاریابی از طریق گرفتن بازخورد از مشتریان، استفاده کرده است. اکنون پروفایل kissmybundt@ توییتر او بیش از ۳۰۰۰ دنبال کننده دارد، که برای کسب و کار­های محلی و کوچک، تحسین برانگیز است.

ویلسون از دنبال کنندگان توییتر خود درباره ایده­های نو پخت خود می­پرسد. او عکسهای شیرینی های جدید خود را منتشر کرده، و از دنبال کننده­گان برای به اشتراک گذاری نظراتشان یا امتحان نمونه رایگان در مغازه­اش دعوت می­کند طوری که می­تواند به طور مستقیم بازخورد آنها دریافت کند.

ویلسون همچنین صفحه فیس بوک و وبلاگ کسب و کارش را با پروفایل توییترش ادغام کرده است. به عنوان مثال، او به پستهای وبلاگ جالب و مفید لینک می­دهد. او همچنین پیوندهایی از تصاویر و محتوای جالب که در فیس بوک نشر داده به اشتراک می­گذارد و دنبال کننده­گان خود را از راه­های مختلفی برای استفاده و تعامل با برند خود وادار می­کند. صفحه توییترش پر است از توییتهای بسیاری که بین کریستا و دنبال کننده­گانش در رابطه با خودش، قنادی اش و شیرینی هایش رد و بدل شده و از آنها دعوت به اشتراک گذاری و گفتگوهای بیشتر کرده است.

 

۴. دکتر دندانپزشک، مایکل سینکین Michael Sinkin

روش های کسب درآمد و بازاریابی با استفاده از توییتر

دکتر مایکل سینکین دندانپزشکی در شهر نیویورک است. در تلاش برای جذب مشتریان جدید در بازار شدیدا رقابتی، او به توییتر متوسل شد. از طریق حساب توییتر sinkinfeeling@ خود، اطلاعات و راهنمایی­های مفید را تویت کرده است.
دکتر سینکین کاری بزرگ با استفاده از ابزارها و برنامه­های کاربردی تویتر نظیر جستجو برای پیدا کردن و پیوستن به مکالمات محلی در مورد دندانپزشکی در شهر نیویورک انجام داده است. هنگامی که کلمه کلیدی مقایسه­ای در توییتر یافت شد، او یک پاسخ reply@ می­فرستد تا با اطلاعات مربوطه به آن شخص کمک کند.

برای مثال، در تویت پاسخهای اخیر به شخصی شاکی از درد، او نوشت: “دندانپزشک هستم. در اینجا فهرستی از راه حلها برای دردش است. برای احساس بهتر!” تویت او شامل لینکی به یکی از پستهای وبلاگش بود که حاوی راههایی برای رفع درد دندان است. ، دکتر سینکین به کمک این روش یاری رسانی، که با دید مالی و انتظار مادی نیست موفق شده است روز به روز بیماران جدیدی داشته باشد و همچنین روابط خود را با مشتریان قبلی اش حفظ کرده و آنان را به کسب وکارش وفادار کند.

 

۵. هتل Roger Smith

روش های کسب درآمد و بازاریابی با استفاده از توییتر

هتل راجر اسمیت (rshotel@) هتل بوتیکی در شهر نیویورک است که نیاز به یک روش جدید و خلاقانه برای رقابت در برابر هتلها زنجیره­ای بزرگ و شناخته شده در منهتن داشت. توییتر آن امکان را اما با روشی متفاوتتر از عناوین بالا برایش فراهم کرده است.

هتل راجر اسمیت از تشویق آنلاین استفاده می­کند. او در فضای رسانه­های اجتماعی برای افرادی که قصد سفر به شهر نیویورک دارد دعوتنامه اقامت ارسال می­کند. هنگامی که برخی از این پیشنهادات تشویقی هتل راجر اسمیت پذیرفته شد، نقشه ی بازاریابی هتل درست از آب درآمده است. افرادی که این این پیشنهادات رامی پذیرند، در مورد اقامت شان ( و تجربه ی لذت بخشی که برای آنها داشت) شروع می کنند به توییت کردن.

امروزه، هتل راجر اسمیت همیشه شلوغ است. کیوسک توییتر ویژه ای در لابی هتل قرار دارد که از مهمانهای هتل استقبال ویژه توییتری می­شود. گرفتن تخفیف از طریق صفحه توییتر هتل نیز امکان پذیر استریال که با مکالمات دو سویه هتل و میهمانان این مکان به مکانی فعال و پر تبدیل شده است. جای تعجب نیست، هتل راجر اسمیت در حال حاضر به یکی از مکانهای محبوب توییتری مردم در شهر نیویورک تبدیل شده است.

ویراستار: سهیل عباسی  SohailAbasi@

2 پاسخ به “معرفی پنج کسب‌و‌کار کوچک که با استفاده از توییتر به رونق تجاری رسیده‌اند.”

  1. saman گفت:

    خیلی خوب بود
    البته من قبلا جریان اون چرخ سیار رو شنیده بودم

شما هم نظرتان را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد الزامی با * نشانگذاری شده اند.

*

*